Yourganic Way

Status: Fullført
Main Priority Area: Utdanning og opplæring
Budget: 145.528 EUR
Venue: Norge, Spania, Polen, Island, Hellas
Duration: 2 år

Project Overview

Bakgrunn

Ikke alle grønnsaker er født like. Når de deler samme form og farge, er noen grønnsaker giftige, og noen er den beste medisinen. Så, hvordan differentiere og navigere gjennom dette store utvalget av mat vi blir tilbudt? Det er manglende bevissthet om maten vi spiser. Spesielt virker ikke unge mennesker å være interessert nok i ernæring.

Tross de mange negative helseeffektene som har blitt knyttet til kjemiske plantevernmidler, syntetiske gjødsel. Det inkluderer: dermatologiske, gastrointestinale, nevrologiske, kreftfremkallende, respiratoriske, reproduktive og endokrine effekter.

Alzheimers sykdom, diabetes mellitus, ikke-alkoholisk steatohepatitt, DNA-skade, oksidativt stress, lipidperoksydasjon og pro-inflammatorisk cytokinaktivering, som til sammen fører til økt cellulær nedbrytning og død.

Mål

Kommunisere om skadene ved ikke-organiske praksiser og lære om de praktiske aspektene ved økologisk jordbruk. Vise dets effekter på kroppen og miljøet.

Gjennomføring

  • WP-1: Utvikling av informasjonsmoduler (O1) for ungdomsarbeidere som trenere og fasilitatorer

  • WP-2 Utvikling av gamifisert mobilapplikasjon for unge mennesker.

  • WP-3 Lokale tiltak (opplæringsseminar for ungdomsarbeidere, digitale gamifiserte læringsaktiviteter for unge mennesker).

  • WP-4 Pilottesting: Tverrnasjonal læringsaktivitet for unge mennesker i Hellas (M20) Ledet av

 

Takk for at du bruker vår applikasjon (“Grolo”). Vi er forpliktet til å beskytte ditt personvern og sikre sikkerheten til din personlige informasjon. Denne personvernerklæringen beskriver hvordan vi samler inn, bruker, offentliggjør og lagrer informasjon når du bruker appen vår. Ta deg tid til å gjennomgå denne policyen for å forstå hvordan vi behandler informasjonen din.

Project Results

Prosjektresultater

Intellektuelle resultater (IO-er)

  • Informasjonsmoduler for ungdomsarbeidere: Utdanningsressurser med fokus på temaer som økologisk hagebruk, sunn kosthold og bærekraftig matproduksjon.

  • Gamifisert mobilapplikasjon - “Grolo”: Et digitalt verktøy designet for å utdanne og engasjere unge mennesker i sunn ernæring og fordelene ved økologisk hagebruk.

  • Litteraturgjennomgangsrapport: En omfattende gjennomgang av eksisterende litteratur om økologisk jordbruk, virkningene av GMO-er, plantevernmidler og bærekraftige landbruksmetoder.

  • Rapport om intervju med bønder og ungdomsarbeidere

Mål:

Prosjektet "Yourganic Way" gjennomførte innsiktsfulle intervjuer med bønder og ungdomsarbeidere fra Island, Norge, Hellas, Polen og Spania. Det primære målet var å samle ulike perspektiver om integrering av unge mennesker i økologisk jordbruk og å forstå utfordringene og mulighetene i denne sektoren.

  • Undersøkelsesrapporter: Detaljerte funn som vurderer kunnskap og holdninger knyttet til økologisk jordbruk og bærekraftighet.

  • Sluttrapport inkludert pilotordningrapport: Oppsummerer funn, vurderinger og tilbakemeldinger fra ulike prosjektaktiviteter.

 

Gjennomførte aktiviteter

  • Læringsaktivitet i Hellas: Interaktive 5-dagers økter i Thessaloniki med fokus på praktiske innsikter i økologisk jordbruk og sunn mat.

  • Multiplikatorarrangementer: Diverse arrangementer i deltakerlandene for å formidle prosjektfunn og beste praksis.

Rapporter

  • Fremdriftsrapporter: Månedlige rapporter fra prosjektstaben som evaluerer pågående aktiviteter og effektivitet.

  • Evalueringsrapporter: Vurderer prosjektets innvirkning basert på kvalitative og kvantitative indikatorer.

 

 

Formidlingsaktiviteter

  • Plattformer/kanaler: Brukte sosiale medier, nettsteder, blogger, app-butikker, pressemeldinger og TV-/radiointervjuer.

  • Rekkevidde og engasjement:

Innlegg på sosiale medier: Visninger fra 30 til 8 000, med varierende nivåer av engasjement

Besøk på nettsider: Anslått 1 400 månedlige besøkende

App-butikk: Over 200 kommentarer

Pressemeldinger: Opptil 13 900 000 daglige brukere nådd; 22 541 visninger på en enkelt artikkel

TV-intervjuer: Opptil 41 000 visninger

Multiplikatorarrangementer: Deltakere fra 13 til 18 per arrangement. (5 partnere)

 

  • Brukthåndtering: Inkluderte bilder, videoer, PowerPoint-presentasjoner, prosjektlogoer, artikler og interaktive verktøy.

  • Målgruppe: Engasjerte en mangfoldig målgruppe bestående av unge miljøvernere, studenter, ungdomsarbeidere, pedagoger, ikke-statlige organisasjoner, bønder og allmennheten.

 

Innvirkning og tilbakemelding

Prosjektet "Yourganic Way" har hatt en betydelig innvirkning på sin målgruppe, og har styrket bevisstheten og ferdighetene innen økologisk jordbruk og sunn ernæring. Prosjektets innovative tilnærming, som kombinerer pedagogiske moduler med digitale verktøy som appen "Grolo", har blitt godt mottatt, med positive tilbakemeldinger og engasjement fra deltakere og interessenter.

Partners

Bli med i vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert på funksjoner og utgivelser.

Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring og gir samtykke til å motta oppdateringer fra selskapet vårt.

© 2024 Furim. Alle rettigheter reservert. Laget med 💙 av Urest

Bli med i vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert på funksjoner og utgivelser.

Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring og gir samtykke til å motta oppdateringer fra selskapet vårt.

© 2024 Furim. Alle rettigheter reservert. Laget med 💙 av Urest

Bli med i vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert på funksjoner og utgivelser.

Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring og gir samtykke til å motta oppdateringer fra selskapet vårt.

© 2024 Furim. Alle rettigheter reservert. Laget med 💙 av Urest